غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

ضرورت تدوین نقشه راه برای جامعه عشایری مبتنی بر سه محور انسان و دام و مرتع

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت تدوین نقشه راه برای جامعه عشایری مبتنی بر سه محور انسان و دام و مرتع تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق عشایری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، نبی اله رشنو در گردهمایی مسئولین پدافند غیرعامل و مدیریت بحران امور عشایر کشور که با حضور رئیس سازمان امور عشایر ایران در رشت برگزار شد، اظهار داشت: جوامع عشایری به دلیل داشتن تاریخچه و تمدن باستانی، بسیار با ارزش هستند و شناساندن این جامعه به عموم بسیار با اهمیت است.

وی افزود: تنوع محیط جغرافیایی در کشور ما به گونه‌ای است که اگر در سیاست‌گذاری غفلت کنیم بهره‌وری و بهره‌برداری حداکثری را از بین برده ایم.

رشنو گفت: باید برنامه مدونی تحت عنوان نقشه راه برای جامعه عشایری تدوین کنیم که مبتنی بر سه محور اساسی انسان و دام و مرتع باشد.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر نقشه مدونی در حوزه جامعه عشایری نداشته باشیم قطعا با مشکلات عدیده ای مواجه می شویم.

وی ابراز داشت: در حوزه انسانی، جامعه عشایری با یک وضعیت بحرانی و کهنسالی جمعیت مواجه است که یک بخشی آن به دلیل تحولات گسترده اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است که می‌توانیم با اجرای برنامه‌های خاص نسبت به جوان‌سازی جمعیت جامعه عشایری کشور اقدام کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: در حوزه دام عشایر نیز باید با استفاده از علم روز وضعیت را به گونه‌ای پیش ببریم تا تولید حداکثری داشته باشیم.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر