غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

عشایری که بین دو استان کوچ می کنند باید تنها عضو یک تعاونی باشند

معاون سازمان امور عشایر ایران :

باید عشایر برون کوچ که بین دو استان ییلاق و قشلاق می کنند، تنها عضو یک تعاونی عشایری باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق عشایری به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، نشست بررسی آمار عشایر برون کوچ استان های اصفهان و فارس باحضور  رئیس سازمان امور عشایر ایران، معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان، مدیرکل دفتر مطالعات و مدیران کل امور عشایر استان های فارس و اصفهان در سالن کوچ برگزار شد.

 معاون توسعه و امور زیربنائی سازمان امور عشایر ایران در این نشست گفت: آمار عشایر برون کوچ که بین دو استان ییلاق و قشلاق می کنند باید با همکاری امور عشایر و تعاونی های عشایری این استان ها نهایی شود تا نام آنان توسط مرکز آمار ایران به عنوان عشایر در سامانه مربوطه ثبت شود.

مهدی میزبان افزود: ۴۰درصد جمعیت عشایر کشور در استان های فارس، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان حضور دارند و پالایش و شفاف سازی آمار عشایر این چهار استان حائز اهمیت است.

وی ابراز داشت: رویکرد سازمان امور عشایر برای ثبت عشایر واقعی در سامانه سرشماری ثبتی مبنایی عشایر کوچنده کشور، عضویت آنان در تعاونی ها و داشتن دفترچه عشایری معتبر است و در این زمینه باید دقت شود تا عشایری که بین دو استان ییلاق و قشلاق می کنند، تنها عضو یک تعاونی عشایری باشند.

میزبان با اشاره به طراحی سامانه ثبت خدمات به عشایر کشور، گفت: خدماتی که به جامعه عشایری داده می شود در این سامانه ثبت و در لحظه قابل مشاهده است که چه خدماتی در چه زمانی به خانوارهای عشایری داده شده است.

 مدیران کل امور عشایر استان های فارس و اصفهان نیز گزارشی از همکاری های مشترک برای ثبت آمار عشایری که بین دو استان ییلاق و قشلاق می کنند و مشکلات موجود در این زمینه ارائه دادند.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر