غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

جلسه بررسی پیشنهادات در راستای توسعه محور کردن صندوق های حمایت از کشاورزی

جلسه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی و کارشناسان شرکت با عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در راستای بررسی پیشنهادات در راستای توسعه محور کردن صندوق های حمایت از کشاورزی، 24 تیر ماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق عشایری به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی، در این جلسه پیشنهادات برای اجرایی کردن رویکرد توسعه ای صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی بررسی شد.

عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی، ابوالقاسم شمس، عضو هیئت مدیره، احمد ابراهیمی، مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات، عبدالله حاتمیان، مجری طرح توسعه کسب و کار صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و مسعود کیانی، مشاور شرکت مادرتخصصی، بانکی پور، مدیرعامل پیشین صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور و شهبازی، عضو هیئت علمی گروه مدیریت صنعتی دانشگاه تهران، اعضای این جلسه بودند.
ابتدا علیزاده مقدم با تاکید بر این موضوع که تغییر نگاه به صندوق ها از یک نهاد صرفا مالی به نهادی توسعه ای در دستور کار شرکت مادرتخصصی است،از حضار خواست تا برای اجرایی سازی این نگاه در صندوق ها پیشنهادات خود را بیان کنند.

سپس شهبازی، با اشاره به این موضوع که در تجارب موفق بین المللی نیز نگاه توسعه ای وجود دارد گفت در این نگاه باید منابع در خدمت ذینفعان باشد و مانند اهرمی برای رسبدن به نتایج مطلوب عمل کند. او در ادامه نوع کارکرد زنجیره تامین در دنیا را تبیین کرد.

علیزاده مقدم اضافه کرد که در مسیر نهادی توسعه ای شدن، توجه بیشتر به ظرفیت نهادی صندوق ها است و نه ظرفیت مالی آن ها.

شمس ادامه داد که در بخش کشاورزی، مشکل اصلی این است که فعالیت های افراد حاضر در بخش در قسمت تولید است (مانند تولید برنج و گندم) و در قسمت کسب و کار (مانند فروش برنج) معمولا افراد دیگری فعال هستند. برای توسعه ای شدن، این دو فعالیت باید توسط یک فرد یا نهاد (مانند صندوق ها) صورت بگیرد.

در انتها کیانی و حاتمیان نیز پیشنهاد خود در راستای عملی کردن توسعه محور کردن صندوق ها را بیان کردند.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر