غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

سرشماری جامعه عشایری تا پایان تابستان به‌روز رسانی می شود

رئیس سازمان امور عشایر ایران اعلام کرد:

با پایش اعضای تعاونی‌های عشایری و خانواده آنان، تا پایان تابستان سرشماری دقیق و به‌روز جامعه عشایری انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق عشایری به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، شایان نادری در گفتگو با خبرنگار پاچ با اشاره به اهداف عدالت‌محور سازمان امور عشایر در توزیع خدمات برای جامعه هدف، گفت: وجود آمار دقیق و به‌روز، بسیاری از مشکلات به ویژه تبعیض و خروج غیرقانونی اقلام یارانه‌دار را از شبکه توزیع عشایر برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه سرشماری‌های ۱۰ساله نفوس و مسکن نمی‌توانند در بخش عدالت یارانه‌ای موفقیت‌آمیز باشند، افزود: عشایر تعریفی مستقل دارند، در حالی که برخی افراد با وجود اسکان در شهر، همچنان از خدمات حمایتی جامعه عشایری استفاده می‌برند.

نادری با اشاره به اینکه سرشماری جامعه عشایری بدون بودجه مستقل دولتی و تنها با اعتبارات درون سازمانی آغاز شده و تا پایان تابستان نتایج آن آماده می‌شود، ادامه داد: درحال حاضر در توزیع آرد، سوخت و سایر خدمات به عشایر شاهد بی‌عدالتی هستیم و اگر نتوانیم آمار سرشماری را به‌روز کنیم، در حق عشایر واقعی اجحاف می شود.

توزیع سالانه ۱۶۸هزار تن آرد در مناطق عشایری کشور

رئیس سازمان امور عشایر ایران ابراز داشت: سالانه ۱۶۸هزار تن آرد در مناطق عشایری کشور توزیع می‌شود که نباید اجازه دهیم با هیچ توجیهی از سبد تغذیه این بخش مولد خارج شود.

وی درباره توزیع پنل‌های خورشیدی برای تأمین برق خانوارهای عشایری نیز گفت: قرار بود وزارت نیرو ۲۲۰هزار پنل خورشیدی در اختیار جامعه عشایری قرار دهد که متأسفانه تنها ۱۰درصد از این تعهد آن هم در سال جاری انجام شده است.

درخواست حمایت از سازمان های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل

رئیس سازمان امور عشایر ایران کاهش مخاطرات در مناطق عشایری را از جمله برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به این هدف، مخاطرات حوزه عشایر را در استان‌ها رصد و پس از درجه‌بندی اولویت‌ها، برای رفع مخاطرات اقتصادی و اجتماعی و کاهش آسیب های حوادث طبیعی، از دولت و سازمان‌های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل درخواست حمایت می‌کنیم.

وی سیل، رعد و برق، آتش‌سوزی، بارندگی شدید و نبود سکونتگاه‌های موقت انسان و دام را از جمله مخاطرات در مناطق عشایری ذکر کرد و گفت: ایجاد جان‌پناه و سرپناه موقت می‌تواند بسیاری از خسارت‌ها و آسیب‌ها در مناطق عشایری و کوهستانی را کاهش دهد.

نادری با اشاره به وجود ۶۵هزار کیلومتر راه عشایری در کشور، گفت: هرسال ۷۰درصد از این راه‌ها به دلیل اینکه در مناطق سخت گذر هستند، در حوادث طبیعی مانند سیل، بارش برف و باران و رانش زمین آسیب می‌بینند که نیاز به بازگشایی، بازسازی و ترمیم دارند.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر