غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

شورای مدیران شرکت مادرتخصصی و صندوق های حمایت از کشاورزی استانی و تخصصی- محصولی

جلسه شورای مدیران شرکت مادرتخصصی و صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استانی و تخصصی/ محصولی، 24 مرداد سال جاری به صورت وبیناری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاعی رسانی صتدوق عشایری به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ این جلسه با موضوع ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص مصوبات کارگروه تخصصی روسای سازمان های جهاد توسط صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی برگزار شد.
ابتدا علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی، گزارش کوتاهی از برگزاری مجمع عمومی شرکت که ۲۰ مرداد در سالن توسعه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده بود ارائه کرد. وی با تقدیر از نمایندگان دولت در صندوق ها و مدیران عامل آن ها در خصوص عملکردشان در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ گفت: اعضای مجمع ضمن تایید عملکرد و صورت های مالی، انتظار تعامل بیشتر صندوق ها با یکدیگر و استفاده از تجارب هم، تغییر در رویکرد آن ها از بعد تسهیلاتی به بعد توسعه ای را داشتند. وی با اشاره به مزیت ها و مقتضیات هر استان و نگاه عدم تمرکز، ار صندوق ها خواست بطور جدی به حفظ ارزش دارائی های صندوق ها توجه کنند.

سپس حمیدرضا رشمئی، دبیر و عضو هیئت مدیره گزارشی از صورت های مالی سال ۱۴۰۲ ارائه داد و به افزایش هزینه ها به میزان ۴۰ درصد تاکید کرد. وی با اشاره به اینکه صندوق ها فعالیت های بارگانی را شروع کردند ولی با افزایش تورم و جلوگیری از تحلیل سرمایه صندوق ها بر توسعه فعالیت های بازرگانی تاکید کرد.
ابوالقاسم شمس، عضو هیئت مدیره و رئیس جلسه با اشاره به اینکه از سال مالی صندوق ها حدود هشت ماه گذشته و صندوق ها باید به بودجه سال آتی تمرکز کنند از آن ها خواست که طبق برنامه زمانبندی که اعلام خواهد شد برای بررسی بودجه در شرکت مادر حضور یابند.

سپس صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان های همدان، خوزستان، مرکزی، اردبیل، خراسان رضوی و کرمان و صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور گزارشی فعالیت های سال مالی خود با تمرکز بر فعالیت های غیر تسهیلاتی پرداختند.

آقایی، مدیر عامل صندوق استان همدان به تهیه برنامه ده ساله اشاره کرد و گفت: در این برنامه قرار است خدمات مالی به ۱۶ درصد تقلیل یابد و تمرکز بر ارائه خدمات غیرمالی شده است.

دارابی، مدیر عامل صندوق استان خوستان به همکاری با صندوق های شهرستانی اشاره کرد که آن ها را در فعالیت های بازرگانی حمایت کرده و قراردادی را با شرکت دانش بنیان برای تولید ذغال بیولوژیکی برای استفاده در مزارع و یاغات با حاشیه سود مناسب منعقد کرده است.

بمانی، مدیر عامل صندوق استان کرمان تامین منابع مالی برای تامین میوه شب عید استان و استفاده از منابع بانکی برای حمایت از اعضای خود را تشریح کرد.

خالقی، مدیر عامل صندوق استان مرکزی با اشاره به حمایت صنایع خوراک دام و تامین مواد اولیه و کشت قراردادی، تغییر رویکرد صندوق را توضیح داد.

در این جلسه عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی، ابوالقاسم شمس، حمیدرضا رشمئی و علی درجانی، اعضای هیئت مدیره، مدیران، کارشناسان و مشاوران شرکت مادرتخصصی، مدیران عامل صندوق های استانی و ملی حضور داشتند.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر