غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

برنامه ریزی برای توزیع ۳۰۰هزار تن نهاده مدت دار برای تولید قراردادی 6میلیون راس دام عشایر

رئیس سازمان امور عشایر ایران :

توزیع ۳۰۰هزار تن نهاده دامی مدت دار برای افزایش پوشش تولید قراردادی تا ۶میلیون راس دام توسط عشایر برنامه ریزی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق عشایری به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، شایان نادری با بیان اینکه برای اجرای طرح تولید قراردادی گوشت، توزیع ۳۰۰هزار تن نهاده دامی در مناطق عشایری کشور برنامه ریزی شده است، افزود: در مرحله اول، تولید قراردادی ۵۰۰هزار راس دام آغاز شده و در مراحل دوم و سوم، تولید قراردادی دام عشایر تا سه میلیون و سپس تا شش میلیون راس در دستور کار است.

وی یادآور شد: اجرای طرح تولید قراردادی در مناطق عشایری را از سال 1402 با هدف گذاری یک میلیون راس دام آغاز کردیم و امسال در فاز نخست، برای اینکه دام بیشتری تحت پوشش طرح قرار بگیرد،  توزیع ۱۵۰هزار تن نهاده دامی مدت دار درحال انجام است.

نادری افزود: سال گذشته با حمایت وزارت جهاد کشاورزی برای تولید قراردادی گوشت، ۱۰۰هزار تن نهاده دامی مدت‌دار در بین عشایر کشور توزیع شد که با توجه به خشکسالی ها، کمک بسیار خوبی برای حفظ دام مولد و افزایش تولید گوشت در کشور بود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه طرح تولید قراردادی به تامین نهاده دامی مورد نیاز عشایر و حل مشکلات عشایر در تغذیه دام و در نتیجه افزایش تولید گوشت قرمز در کشور کمک کرده، افزود: اجرای این طرح در حفظ ذخائر ژنتیکی دام کشور نیز موثر است چراکه دام‌ مولد نگهداری و به کشتارگاه‌ها فرستاده نمی شود.

وی یادآور شد: سال گذشته با تفاهم نامه چهارجانبه ای که بین شرکت پشتیبانی امور دام، اتحادیه تعاونی های عشایری، معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور عشایر منعقد شد، توزیع نهاده دامی با سرعت بیشتری انجام می شود تا در بازه زمانی درستی که عشایر نیاز به نهاده دارند در دسترس آنان قرار بگیرد.

نادری گفت: جامعه عشایری سالانه ۲۰۰هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین می کنند و با اجرای کامل طرح تولید قراردادی، ۵۰هزار تن به ظرفیت تولید گوشت توسط عشایر افزوده می شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران درخصوص راه‌های عشایری کشور نیز گفت: ۶۵هزار کیلومتر راه عشایری در کشور وجود دارد که با توجه به سخت گذر بودن این مسیرها، هر ساله نیاز به مرمت و بهسازی دارند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود: برای بهبود کیفیت راه های عشایر نیاز است وزارت راه و شهرسازی و دستگاه هایی که براساس قانون در راه سازی دارای تکلیف هستند، به کمک امور عشایر بیایند.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر