غیر فعال کردن بارگزاری اولیه
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور
  • تنها نهاد مالی حامی تولیدات جامعه ی عشایری کشور

امسال با تولید قراردادی دام عشایر ۲۵هزار تن به تولید گوشت افزوده می‌شود

مدیرعامل اتحادیه تعاونی دامداران متحرک ایرانیان :

امسال با اجرای تولید قراردادی دام عشایر، ۲۵هزار تن به تولید گوشت قرمز افزوده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، فضل خرم اظهار کرد: تولید قراردادی ۱.۵میلیون راس دام  عشایر در ازای تحویل ۱۵۰هزار تن نهاده دامی‌ منعقد شده است و دام تولیدی در آذرماه وارد بازار می شود.

وی افزود: تا پایان امسال تولید قراردادی دام عشایر به سه میلیون راس می رسد و بر این اساس تولید گوشت توسط عشایر از ۱۹۵هزار تن در سال به ۲۱۰هزار تن می رسد.

خرم ادامه داد: بنابر آمار، سالانه ۹۰۰هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می شود که 25درصد آن را جامعه عشایری تولید می کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی دامداران متحرک ایرانیان گفت: براساس آمار، جمعیت دام سبک عشایر ۲۸.۵ میلیون راس است و بر این اساس ۴۲درصد دام سبک کشور در اختیار این جامعه است.

وی با بیان اینکه عشایر سالانه ۱۱میلیون تن نهاده دامی نیاز دارند، ابراز کرد: سالانه بخشی از نهاده مورد نیاز جامعه عشایری از طریق تولید قراردادی تامین می شود.

خرم با بیان اینکه تولید قراردادی دام یکی از سیاست های کشور برای خودکفایی و بی نیازی به واردات گوشت قرمز است، افزود: وقتی امنیت روانی به لحاظ تامین نهاده ایجاد شود، تولیدکننده به تولید می‌پردازد و در خودکفایی گوشت قرمز تاثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی دامداران متحرک ایرانیان گفت: امسال ۲۵هزار تن به تولید گوشت توسط عشایر افزوده می شود و تا پایان سال به ۲۱۰هزارتن می‌رسد و براین اساس ۲۴درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور توسط عشایر تامین می‌شود.

    هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال نظر